مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به افزایش دمای هوا و فعالتر شدن کنهها در فصل گرما، بر ضرورت رعایت توصیههای بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تأکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اجرای مستمر برنامههای پیشگیری و کنترل بیماری هاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۳۹۹ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدهاند.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ورود گوشت حاصل از کشتار بیش از ۳ هزار رأس دام با نظارت دامپزشکی به بازار مصرف در استان خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واردات قریب به ۹ هزار تن گوشت گاو و گوساله تازه و منجمد از طریق مرزهای رسمی جنوب شرق کشور خبر داد و بر تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی در مبادی ورودی کشور تأکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به یکی از محورهای تأمین کننده گوشت قرمز کشور تبدیل شده است.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: رعایت زمان پرهیز از مصرف دارو در دامهای شیری و گوشتی ضروری است تا باقیمانده دارویی وارد چرخه غذایی انسان نشود.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به ترخیص بهداشتی حدود ۵ هزار تن فرآورده دامی از مرزهای سیستان و بلوچستان، گفت: نظارتهای دقیق دامپزشکی در مبادی ورودی سیستان و بلوچستان، نقش مهمی در تضمین سلامت فرآوردههای دامی وارداتی و تأمین نیاز پروتئینی کشور دارد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، از رشد ۱۵۳ درصدی تولید بچه میگو در مراکز تکثیر داخل استان و افزایش چشمگیر نظارتهای بهداشتی و آزمایشگاهی در سال تولیدی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از یکهزار و ۵۰۰ تُن انواع محصولات دریایی و پرورشی تحت نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی کنارک تولید و به کشورهای چین، مالزی، تایلند و امارات متحده عربی صادر شده است.