مهارتهای رفتارشناسی مشتری مسیر تحول خدمات شهری
معاون اقتصادی پارک علم و فناوری تصریح کرد: آمارهای جهانی و ملی نشان میدهد که ۹۵ درصد استارتآپها به دلیل نداشتن مشتری شکست میخورند و در ایران نیز ۸۰ درصد شرکتها سال پنجم فعالیت خود را نمیبینند این وضعیت نگرانکننده و نیازمند بازنگری جدی در طراحی و عرضه محصول است.
تمام مشاغل نیازمند یادگیری کنیکهای رفتارشناسی، بازاریابی و مخاطبشناسی هستند
وی افزود: تمام مشاغل در جامعه از آرایشگر و نانوا گرفته تا شرکتهای فناور و دانشبنیان با مشتری سر و کار دارند. وقتی شما با انسان و رفتار انسانی کار میکنید، لازم است تکنیکهای رفتارشناسی، بازاریابی و مخاطبشناسی را بدانید. این آموزشها فقط مخصوص شرکتهای تخصصی نیست، بلکه برای تمام اصناف و کسبوکارها ضروری است.
کیخای فرزانه افزود: یکی از دغدغههای مدیریتی ما در پارک علم و فناوری، ایجاد ارتباط نزدیک میان جامعه و پارک است. تلاش داریم درهای پارک باز باشد تا مردم، اصناف و کسبوکارها بتوانند از کارگاهها و رویدادها استفاده کنند. آگاهی از جدیدترین شیوههای تعامل با مشتری، بهبود کیفیت خدمات شهری را بههمراه دارد و در نهایت به توسعه فرهنگ کسبوکار در استان کمک میکند.
وی در پایان اظهار کرد: اگر یک آرایشگر یا نانوای شهر ما با اصول رفتار با مشتری آشنا شود، سطح ارائه خدمات در شهر تغییر میکند و رضایت مردم افزایش مییابد. این همان هدفی است که پارک دنبال میکند؛ یعنی ارتقای دانش کسبوکار در کنار حمایت از شرکتهای فناور.
انتهای خبر/

ارسال دیدگاه
انتشار یافته : 0